dilluns, 18 d’abril del 2011

Procès del projecte final

5.1. Pluja d'idees:

Després d'un bon temps pensant en què podia fer em vaig decantar, finalment, pel tema del pas de temps.

Aleshores vaig començar a pensar com podria representar el pas del temps, què podia englobar un significat tant gran i així va ser com vaig fer una llista sobre coses que fessin referència al tema:


Des d'aquí vaig probar d'enllaçar les idees per crear un video conjunt, pero després d'expossar la meva idea a la professora, vaig desidir-me per una idea més concreta : les parelles de nen/nena - noi/noia - adult- avi/avia, però em faltava una idea que donés la sensació de bucle, de cicle que es repeteix generació rere generació, així que, com que és entès que els avis i els nets acostumen a passar molt de temps junts, vaig decidir acabar-ho fent que els avis es trobessin amb els nets al final del carres que habíen caminat durant tota la seva vida.

5.2. Procés de treball:

1r dia) Van venir els meus tiets amb la meva cosina despres de una setmana intentant trobar un dia per coincidir tots junts. Vaig grabar a mon germà i la meva cosina com a representació de l'infancia.
Com es tracta de nens, vaig haver de fer servir un sistema per acompassar les passes de la parella i meves que grabava darrera seu: anabem comptant tots junts i cada vegada donavem un pas alhora. El problema era que, com son nens, el fet de comptar les pases els portaba a marcar-les més i el moviment quedava una mica exagerat.

2n dia) Vaig fer servir el mateix sistema per la resta. Els següents en ser grabats foren els meus pares com a representants dels adults. En la primera toma enllestirem.

3r dia) Despres de uns dies tractant de coïncidir, van venir els meus avis per poder grabar la part de la vellesa. En les primeres tomes només caminen, més tard s'afegeix l'aparició de la relació entre la vellesa i la infantesa: mon germà correrà cap ells i marxaran tots junts. perque son l'inici i el final de la vida.

4rt dia) Finalment, Victor i la seva germana vingueren a grabar l'últim troç de grabació que representa als adolescents. En la primera toma ho vam enllestir i en el mateix dia vaig muntar el video sense so per portat-li a la profesora, ja que estaba bastant perduda amb el tema de la música.

5é dia i últim) Despres de parlar amb la profesora de música i d'audiovisuals, en companyia de una amiga de classe, ens possarem d'arcord en la música que faría servir al video. Des de la primera vegada que el vam veure, la professora de música ja sabía quina música li aniria bé. Vam tantejar entre instrumentals de piano, potser el Vals d'Amelie, però al final, la professora de musica ens va anomenar un músic: Rufus Wainwright, i finalment em vaig decidir per "Across the universe" d'aquest cantant.

5.3. No m'he inspirat en cap artista en concret, només volia fer un video amb elements que a mi mateixa em recordessin al pas del temps, coses que pel que he viscut m'hi reboquin.

5.4. Vaig decidir realitzar el projecte amb video perque crec que amb pocs segons es poden expressar moltes coses juntes i perque el pas del temps consisteix en una continuitat que amb la fotografia es més dificil d'aconseguir.

5.5. El meu treball parla sobre el pas del temps. El pas del temps és subjectiu: tan mateix ens sembla que una hora, que teòricament sempre dura 60 minuts, dura segles o s'ens passa massa ràpida. Tot i això existeix una veritat universal, i és que les coses canvient amb cada segon, cosa que ens inclou també a nosaltres. Les persones creixem i ens anem troban a d'altres en el nostre camí, cadascú amb una vida diferent, pero amb un creixement comú i universal.

5.6. Valora la teva obra: has aconseguit els objectius? Quins problemes has tingut i com els has resolt? Què milloraries, en el cas de seguir treballant?

-

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada